Marrutxipi descenso al infierno

Nos dieron la noticia en septiembre de 2021. Un nuevo acceso a la variante en Marrutxipi, Intxaurrondo. 12,5 millones iniciales.

¿La semilla del proyecto? La estación de autobuses de Donostia. Se iba a construir en Riberas. Multimodal y moderna, propia del siglo XXI: Euskotren – Renfe – Dbus. Intereses políticos y económicos acordaron deshacer el proyecto de intermodalidad para la estación de autobuses castigando a la población de los pueblos de Gipuzkoa que utiliza EuskoTren e inventar otra ubicación, sin conexión a Euskotren y que impulsaría el coche privado: Egia. Luego llegarían largas y continuas horas de retenciones al Paseo de Bizkaia.

2021eko irailean albistearen berri eman ziguten. Saihesbiderako sarbide berria Marrutxipin (Intxaurrondo, Donostia). 12,5 milioi hasierako aurrekontua.

Proiektuaren hazia? Donostiako autobus geltokia. Erriberan eraikitzekoa zen. Multimodala eta modernoa, XXI. mendekoa: Euskotren – Renfe – Dbus. Interes politiko eta ekonomikoek autobus geltokirako intermodalitate proiektua desegitea erabaki zuten, EuskoTren erabiltzen duen Gipuzkoako herrietako biztanleak zigortuz eta beste kokapen bat asmatuz, Euskotrenekin loturarik izan gabe eta auto pribatua bultzatuko zuena: Egia. Gero, Bizkaia Pasealekura auto-ilara luzeak eta etengabeak iritsiko ziren.


(Euskeraz beherago)

A este factor, hay que añadir las medidas tomadas para la disminución del tráfico de acceso a Donostia por la variante a su paso por Carlos I en Amara, los atascos en horas punta en la rotonda de Garbera y la ampliación de este centro comercial y su efecto llamada con salas multicines, Primark, fastfood, que impulsan un modelo mercantil casi exclusivo para el vehículo privado.

La comodidad de la propia sociedad para utilizar el vehículo para casi todo y el aumento de vehículos por unidad familiar o el crecimiento hasta el infinito de un turismo descontrolado y masivo, unido a una clase política local amante del talonario y desvinculada de la salud de nuestro Planeta y de su gente, han sido también decisivos para esta intervención que ha supuesto la tala de 665 árboles preciosos y de gran porte.

De todo eso y, seguro que de otros factores también, el proyecto artificializador para Marrutxipi.

El Ayuntamiento de San Sebastián acaba de publicar el mapa del ruido del tráfico de la ciudad. La zona donde quieren construir el acceso de la variante está entre las 3 zonas acústicamente más contaminantes de la ciudad. El informe también indica que 60.000 donostiarras (1/3 de la población), padece, sin tener en cuenta el ruido generado por el ocio, valores nocturnos de entre 60 y 65 decibelios provenientes del tráfico. La Organización Mundial de la Salud recomienda 53 decibelios de día y 45 de noche al tráfico de vehículos rodados como límite para que no afecte a la salud, «al estar asociados con problemas de insomnio y de salud en general».

El Alcalde de Donostia, el Diputado General de Gipuzkoa y la Diputada Foral de Infraestructuras Viarias juraron y perjuraron que no habría afecciones ni al entorno ni al parque Etzieta y mostraron su satisfacción por su trabajo conjunto.

La realidad es que los 180 árboles del Paseo de Mons de la parcela municipal, los otros 362 también de este paseo pero en terreno de Diputación, así como otros 123 que se encontraban en la mediana de la autopista, también pertenecientes a una parcela foral, han sido agredidos y derribados. 665 árboles gigantes menos en total.

Espectaculares y de gran porte, de esos que superan con creces la altura de edificios de 5 plantas. Los contabilizamos uno a uno. Un arce aquí, un ciprés ahí. El roble ahí y el tilo, allá. Junto a ellos, fresnos, plataneros, eucaliptos, laureles…

Saltando y piando entre sus ramas, currucas, reyezuelos, malvices, mirlos, gorriones, pinzanas, jilgueros, verdecillos, verderones, carboneros, herrerillos… Algunos, alimentando todavía a sus crías volanderas. Allí estaba también esa mariposa espectacular de nombre vulcana (Vanessa atalanta), luciendo sus alas negras y brillantes, adornadas con bandas blancas y naranjas. ¿Abejas? Unas pocas y, a la noche, cómo no, algún murciélago.

El informe del estudio de impacto ambiental elaborado por Ekos y Ekolur está en internet. En ningún caso aparece la cantidad de árboles que había que derribar para construir el acceso a la autopista, ni por cuántos van a ser reemplazados. Quizá una de las claves para recibir encargos de la Administración de forma continuada a lo largo de los años pueda ser que este tipo de información básica no se refleje públicamente. No publicarlo, pero sí comunicarlo, ya que la empresa que iba a talar los árboles conocía de antemano el número de ejemplares que había que agredir y la cuantía presupuestaria para ambas administraciones.

También es sorprendente que en la inspección de fauna realizada en dicho informe únicamente se haya encontrado al mirlo, a la malviz y al txepetxa (chochín).

Los autores del informe también prevén que hasta el año 2040 las olas de calor tan sólo aumenten un 10%. Viendo cómo están los termómetros este verano, es ridículo, ¿Verdad?

Es curioso que, como cada vez se hace en más ciudades, ni el Ayuntamiento ni la Diputación hayan presentado ni elaborado planes para amortiguar el aumento de la temperatura en Intxaurrondo, como medidas que aminoren la circulación, adaptación de tejados con vegetación, plantación de más arbolado en calles y parques, corredores verdes, láminas de agua… y, en su lugar, alimenten la actividad que provoca el olor a cloaca de las noches tropicales donostiarras. De hecho, los troncos de los árboles talados serán trasladados a una empresa próxima al municipio donostiarra que produce este hedor. Es decir, al vecindario de Intxaurrondo le destruyen sin su permiso 665 árboles gigantes que le otorgan salud y biodiversidad y, a cambio, los gobernantes les regalan todavía más contaminación acústica y más hedor irrespirable en horario nocturno (en muchas ocasiones el viento cambia de dirección a la noche).

¿Dónde están la concejala de ecología y el diputado foral de Medio Ambiente y Obras Hidráulicas?

El atentado al patrimonio y a la salud ha sido tan impactante, que el propio donostiarra y diputado en las Cortes Generales Juan López de Uralde ha solicitado al gobierno del Estado un estatus jurídico para proteger y mantener el arbolado en todas las ciudades a nivel estatal y ha puesto como ejemplo la agresión de Marrutxipi como el modelo de intervención que de ninguna manera se debe de hacer. Su gestión ha sido deliberadamente silenciada e invisibilizada.

¿No estamos los donostiarras en situación de emergencia climática desde el 17 de marzo de 2020?

Estimadas y estimados donostiarras, el problema no es sólo el deterioro climático, la pérdida de biodiversidad y la contaminación, el verdadero problema es la crisis medioambiental y la clase política que nos está conduciendo al abismo.

VIDEOS en YouTube de Mikel Gasca del arboricidio en Marrutxipi:

Árboles por cemento en Intxaurrondo https://youtu.be/KqzlkReMNKA

Tala de árboles en Intxaurrondo https://youtu.be/9lHrOPt6EP0

Evaluación del Impacto Ambiental en internet:

Parkea Bizirik “Kukulunbera”

En Egia, a 13 de septiembre de 2022


Faktore horri Donostiako saihesbidearen Karlos I.aren sarbidean trafikoaren zirkulazioa murrizteko ezarritako bezalako neurriak gehitu behar dira, Garberako biribilgunean puntako orduetan sortzen diren ohiko auto-ilarak eta merkataritza-gune horren zabaltze proiektua bera, zinema-aretoak, Primark eta fastfood bezalako establezimenduak aurreikusten dituena, ibilgailu pribatuarentzat ia esklusiboa den merkataritza-eredu bat bultzatzen duena.

Gizarteak berak ibilgailua ia gauza guztietarako erabiltzeko duen erosotasuna eta familia-unitate bakoitzeko ibilgailu kopurua emendatzea, edo kontrolik gabeko turismo masibo bat infinituraino haztea, taloitegia maite duen eta gure Planetaren eta bere jendearen osasunarekin loturarik ez duen tokiko klase politiko batekin batera, erabakigarriak izan dira, halaber, 665 zuhaitz eder eta handi moztea ekarri duen esku-hartze honetarako.

Horretaz guztiaz, eta ziur beste faktore batzuez ere bai, Marrutxipirako proiektu artifizializatzailea.

Bitartean, Donostiako Udalak hiriko zirkulazioaren zarataren mapa argitaratu berri du. Eremua akustikoki hiriko 3 eremu kutsagarrienen artean sailkatuta dago. Txosten horrek adierazten duenez, 60.000 donostiar (biztanleriaren herena), aisialdiak eragindako zarata kontutan hartu gabe, gauean trafikoak sortarazten duen 60 eta 65 dezibelio bitarteko balioen aurrean daude. Osasunaren Mundu Erakundeak, ibilgailuen trafikoak osasunean eraginik izan ez dezan, eguneko 53 dezibelio eta gaueko 45 dezibelio gomendatzen ditu, «Lo egin ezineko eta, oro har, osasun-arazoekin lotuta baitaude».

Donostiako alkateak, Gipuzkoako Ahaldun Nagusiak eta Bide Azpiegituretako foru diputatuak , ez inguruan, ez Etzieta parkean, ez zela eraginik izango zin eta zin egin zuten.

Gertakizunek ordea, beste bide bati eutsi diote. Udal-partzelako Mons pasealekuko 180 zuhaitzak, pasealeku horretako beste 362 zuhaitzak ere bai, baina Aldundiaren lursailekoak, eta autobidearen erdibitzailean zeuden beste 123 zuhaitz ere, foru-partzela batekoak horiek ere, erasotu eta eraitsi egin dituzte. 665 zuhaitz erraldoi gutxiago guztira.

Guztiak ederrak. Eite handikoak, 5 solairuko eraikinen altuera aise gainditzen dutenetarikoak. Bana-banan zenbatu genituen. Astigarra hemen, altzifrea han. Haritza hor eta ezkia haratago. Haiekin batera, lizarrak, platanondoak, eukaliptoak, ereinotzak…

Haien adarretan jauzika eta txioka, txinboak, erregetxoak, birigarroak, zozoak, txolarreak, txontak, karnabak, txirriskilak, txorruak, kaskabeltzak, amilotxak… Horietako batzuk, oraindik ere, habiatik atera berriak ziren kumeei jaten ematen. Hortxe, bazebilen ere amiral gorria (Vanessa atalanta) gisako tximeleta ederra hegan, hegoak beltz distiratsuak dituena, xingola laranjak eta zuriak apainduta. Erlerik? Gutxi batzuk bai eta, gauean, saguzarrak, nola ez.

Ekos eta Ekolur enpresek egindako ingurumen-inpaktu azterketaren txostena sarean dago. Autopistarako sarbidea eraikitzeko zenbat zuhaitz bota behar ziren inondik inora ez da agertzen, ezta zenbat ordezkatuko dituzten ere. Agian, Administrazioaren enkarguak urteen zehar etengabe jasotzeko gakoetako bat horrelako oinarrizko informazioa publikoki ez islatzea izan daiteke. Ez argitaratzea baina jakinaraztea bai; izan ere, zuhaitzak moztu behar zituen enpresak aldez aurretik bazekien zenbat ale ziren eta zenbateko aurrekontua bi administrazioei luzatu behar zitzaien.

Txosten horretan egindako fauna ikuskapenean soilik zozoa, birigarroa eta txepetxa aurkitu izana, harrigarria ere bada.

Txostenaren egileek 2040. urtera arte beroaldiak soilik %10 bat emendatzea aurreikusten dute. Termometroak nola dauden ikusita, barregarria, ezta?

Bitxia da, gero eta hiri gehiagotan egiten den bezala, ez Udalak ez Aldundiak Intxaurrondorako tenperaturaren igoera moteltzeko planik aurkeztu eta prestatu ez izana; esate baterako, zirkulazio gutxiago pairatzeko neurriak, landaredia izan dezaketen teilatuak moldatzea, zuhaizti gehiago kaletan zein parketan, korridore berdeak, ur-eremuak… eta, horren ordez, Donostiako gau tropikaletako kaka usaia eragiten duen iharduera elikatzea. Izan ere, moztutako zuhaitzen enborrak kirats hau sortarazten duen Donostiako udalerri ondoko enpresa batera eramango dituzte. Hots, Intxaurrondokoei osasuna eta bioaniztasuna oparitzen zieten 665 zuhaitz erraldoi bertakoen baimenik gabe hil eta ebaki dizkiete eta, horren truke, agintariek bizilagunei are kutsadura akustiko gehiago eta gaueko kaka kirats sarkor gehiago jasanaraziko diete (maiz, haizeak gauean norabidea aldatzen du).

Non daude ekologia zinegotzia eta Ingurumen eta Obra Hidraulikoetako foru diputatua?

Ondarearen eta osasunaren aurkako atentatua hain latza izan da, non Juan López de Uralde donostiarrak berak eta, baita Gorte Nagusietako diputatuk ere, Estatuko gobernuari Estatu mailako hiri guztietan zuhaitzak babesteko eta mantentzeko estatus juridikoa abian jar dezala eskatu dion eta Marrutxipiko erasoa adibide gisa jarri du, inola ere egin behar ez den esku-hartze eredu bezala. Bere kudeaketa kontu handiz isildua izan da, ikustezina bilakatu dutelarik.

Donostiarrok ez al gaude 2020ko martxoaren 17tik klima larrialdiaren egoeran?

Bai jaun-andreok, arazoa ez da soilik klima hondatzea, bioaniztasunaren galera eta kutsadura, benetako arazoa ingurumen krisia da eta amildegira garamatzan klase politikoa.

Marrutxipiko Mikel Gascaren zuhaitz mozketaren BIDEOA YouTube-n:

Arboles por cemento en Intxaurrondo https://youtu.be/KqzlkReMNKA

Tala de árboles en Intxaurrondo https://youtu.be/9lHrOPt6EP0

Ingurumen-inpaktu azterketa irakurtzeko Interneten:

Parkea Bizirik “Kukulunbera”

Egian, 2022ko irailaren 13an

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.